lauantai 9. tammikuuta 2016

Eläinlauluja

Maatilalelun avulla on helppo elävöittää erilaisia eläinaiheisia lauluja. Laula tuttuja lastenlauluja ja liikuta samalla eläintä, josta lauletaan. Laita eläimet kurkkimaan ovista ja ikkunoista. Aseta ne lopuksi kukin omaan pilttuuseensa.


"Piippoalan vaarilla oli talo,
hiiala hiiala hei.
Vaari se hoiteli lampaitansa,
hiiala hiiala hei.
Mää mää siellä ja mää mää täällä,
siellä mää, täällä mää, joka puolla mää mää.
Piippoalan vaarilla oli talo,
hiiala hiiala hei"

"Piippoalan vaarilla oli talo,
hiiala hiiala hei.
Vaari se hoiteli lehmiänsä,
hiiala hiiala hei.
Muu muu siellä ja muu muu täällä,
siellä muu, täällä muu, joka puolla muu muu.
Piippoalan vaarilla oli talo,
hiiala hiiala hei"




"Minä olen koira, koira, koira.
Minä olen koira ja osaan haukkua:
hau hau hau,
hau hau hau.
hau hau hau,
hau hau hau"

"Minä olen kissa, kissa, kissa.
Minä olen kissa ja osaan maukua:
miau miau miau,
miau miau miau.
miau miau miau,
miau miau miau"


Oppimisvaara:
Laululeikit tukevat puheen ja kielen kehitystä



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti